L'arti la tradició del kakizome

Christmas per a la cadena de restaurants Udon.
Conceptualització — Realització — Postproducció

Col·laboradors: Abel Molina

La tradició del kakizome se celebra a Japó el 2 de gener, amb l’inici de l’any nou.

Consisteix en escriure, amb tinta i pinzell, una paraula, un poema o un missatge de bon auguri per començar l’any nou amb bon peu.

Passats uns dies, els kakizome es cremen en una cerimònia purificadora.

(Pau i  harmonia)

Making of

Concepte de campanya

A Udon, tradicionalment, basen la campanya de Nadal en alguna peça relacionada amb un costum oriental poc conegut a occident.

Després d’investigar entorn aquesta premisa, vam arribar als kakizome. La tradició en sí mateixa té molta força, tant a nivell estètic com de fons, i ens va permetre crear un vídeo poètic en què un calígraf escriu el seu propi kakizome: pau i harmonia.

Per completar la campanya, vam idear un concurs a través de les xarxes socials. Els clients dels restaurants de la cadena podien escriure el seu kakizome a les estovalles de paper. Després ho compartien a Instagram amb el hashtag de la campanya. El guanyador s’emportava un sopar per a dues persones en un restaurant Udon.

Realització de les estovalles: Abel Molina, director d’art d’Udon.