Una editorialamb ànima

Imatge corporativa pel Grup editorial que engloba Castellnou, Almadraba i Didactaplus
Imatge corporativa — Editorial — Branding

El grup editorial format per Castellnou Edicions  i Almadraba Editorial va ser fundat a Barcelona l’any 1994 per i per a professionals del sector educatiu.

Inicialment estava dedicat a la publicació de llibres de text de les àrees de llengua per Catalunya. Actualment, disposen d’un catàleg de llibres de text i material complementari per bona part de les àrees d’ensenyament. Creen continguts per a totes les etapes i publiquen a tot l’Estat espanyol.

L’encàrrec va arribar en un moment de canvi directiu i estratègic de l’editorial. Volien fer una renovació radical de la seva imatge, en consonància amb el canvi empresarial.

La imatge desenvolupada busca transmetre aquesta nova etapa amb un estil modern, funcional i una imatge de marca sòlida i coherent.

Els dos segells, Castellnou i Almadraba, neixen d’una mateixa arrel gràfica. Els dos imagotips evoquen la conjunció visual d’un castell i de la mar arrissada, lligant el símbol de la marca amb el naming de les editorials. D’altra banda, creen una imatge pròpia i diferenciada per a cada segell.

Innovar per aprendermés i millor

El grup editorial ha creat un nou segell per apropar la innovació educativa als centres:  Didacta+. Volen acompanyar als docents del segle XXI en la seva labor educativa i els nous mètodes pedagògics.

Per això, els materials es fonamenten en la neuroeducació, el treball cooperatiu, la gamificació i l’educació emocional.

El símbol “+” neix de la confluència de quatre fletxes. És el punt de trobada on els estudiants pensen, investiguen, relacionen y comparen per tal d’arribar a un objectiu. Són els quatre fonaments del projecte Didacta+ que conflueixen i se sumen en un mateix símbol.

A més, representa el concepte de centralitat en l’estudiant enfront al model clàssic.